bep is zoek in de souk - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Dick Vervat - WaarBenJij.nu bep is zoek in de souk - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Dick Vervat - WaarBenJij.nu

bep is zoek in de souk

Door: Dick Vervat

Blijf op de hoogte en volg Dick

15 Februari 2019 | Nederland, Rotterdam

10 - 12 febr. Marrakech

De afgelopen dagen slechte verbinding derhalve weinig berichten. We hebben drie dagen doorgebracht in Marrakech. De stad is vooral bekend om het centrum van de medina. De campers stonden in het centrum van de stad vlakbij het beroemde Place Djemaa El Fna. Het plein wordt omzoomd door tal van hotels, restaurants, cafés en souvenirwinkels Op het plein allerlei vermaak: slangenbezweerders, vuurvreters, muzikanten etc. etc. In de avond verandert het plein in een gigantisch openluchteethuis met vele verlichte eetkraampjes. Kortom spektakel. Vanuit dit plein kom je uit in de vele soeks een complex van kleine smalle straatjes met allerlei winkeltjes en veel, heel veel mensen. Tussendoor racen de brommertjes met veel gas langs en door de mensen. Het is niet moeilijk om elkander uit het oog te verliezen en dat gebeurde ook: Bep was zoek in de souk. Gelukkig wist de leiding waar je soukgeraakte kinderen kon terugvinden. En zo gebeurde het dat we Bep terugvonden in de opvang: verdrietig maar toch ook blij schaarde ze zich weer bij ons gezelschap. Ze kreeg een oranje muts op, opdat we haar niet meer uit het oog verloren.

We hebben enkele geweldige eettentjes bezocht en veel rondgedwaald in deze bijzondere stad, met zijn geuren en kleuren en een geweldig rumoer om niet meer te vergeten.

Gelukkig mochten we deze kermis weer verlaten op dinsdag 12 februari. We reden van Marrakech naar Cascade d' Ouzoud en kwamen op de fraaie en vooral rustige camping Zebra, vlakbij de watervallen. In de middag zijn we gezamenlijk naar de watervallen gewandeld. De watervallen zijn 110 meter hoog hetgeen bij mij van bovenaf weer enige spanning gaf. Naar beneden lopend langs de waterval ging mij zowaar goed af. Ik kreeg zelfs enig bravoure en ging op een rots staan ( 2 meter boven de waterspiegel ). De rots was glad en daar lag ik in het water met 200 liter water per seconde over mij heen. Het gezelschap had geen enkele consideratie met mij en stond luid te lachen waarop ook een gezelschap japanners en locale marokkanen mij op een onheuse manier begonnen uit te lachen. Nat en koud probeerde ik uit het water te klauteren, echter telkens gleed ik terug het water in. Het was ondertussen een zeer internationaal gezelschap dat mij stond uit te lachen. Dit gaf mij echter zoveel kracht waardoor ik met een lach op mijn gezicht uit het water stapte alsof ik de gehele scene moedwillig had verzonnen. Hierop volgde dan ook een klaterend applaus door het gehele publiek.
Terug naar de camping en met elkaar heerlijk gegeten, uiteraard Tajine maar werkelijk verrukkelijk, hoewel het nog uren duurde voordat ik weer op temperatuur was na het natte incident, maar ook nu deed een glas wijn wonderen.



Wellicht morgen meer dan naar een bergmeer op 2000 meter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Rotterdam

Dick

Actief sinds 20 Jan. 2019
Verslag gelezen: 1108
Totaal aantal bezoekers 2683

Voorgaande reizen:

23 Januari 2019 - 23 Februari 2019

reis Marokko

Landen bezocht: