van Gorges du dades naar aït Benhaddou - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Dick Vervat - WaarBenJij.nu van Gorges du dades naar aït Benhaddou - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Dick Vervat - WaarBenJij.nu

van Gorges du dades naar aït Benhaddou

Door: Dick Vervat

Blijf op de hoogte en volg Dick

11 Februari 2019 | Nederland, Rotterdam

vrijdag 8 febr.

Vandaag naar Aït Benhaddou via de grote plaats Ouarzazate.De reis gaat weer over een redelijke weg met geweldige vergezichten, met altijd weer dat rode zand en die rode bergen. Uiteindelijk aangekomen in Ouarzazate, alwaar we de Atlas studio bezocht hebben. Hier zijn veel films gemaakt o.a. Ben Hur. De studio was niet geweldig maar de omgeving indrukwekkend. Het beeld zoals je ziet in alle cowboy films.Daarna doorgereden nar Ait Ben haddou. Dit is een indrukwekkend dorp met huizen die bestaan uit kasba's, hoge torens en arcades van rode aarde. Dit is een unesco erfgoed. We stonden op een ruime parkeerplaats, alwaar we met allen hebben ge-BBQ'd. Het was weer bijzonder gezellig.
Wellicht morgen meer